Förståelsen för hur ”allt” hänger ihop 

ITIL® 4 – so far.

ITIL® 4 har nu varit live i ett år och mottagandet har varit helt enastående! Den nya versionen har bidragit till att öka förståelsen för hur man hittar balansen mellan agilitet och stabilitet.

Feedbacken från kunderna har varit att de äntligen fått en förståelse hur ”allt” hänger ihop.

Det som bidragit till den ökade förståelsen är ITILs beskrivning av ett Service Value System där det tydligt framgår hur alla delar i en tjänsteleverans samverkar. Kärnan i modellen är de värdeströmmar som omvandlar kundernas Demand till Value, samt sätter processerna i relation till dessa värdeströmmar.

ITIL® ger som vanligt en övergripande förståelse för alla delar som ingår i en effektiv tjänsteleverans och sätter övriga modeller/metoder (t.ex. SCRUM, SAFe och Agile) i ett större sammanhang.

Så vill ni ta nästa steg i er utveckling, kom till oss, ta första steget och gå ITIL® 4 Foundation. Har ni redan gått ITIL® 4 Foundation, ta nästa steg och fördjupa dig inom t.ex. High Velocity IT eller Drive Stakeholder-modulerna.

Mvh, Fredrik Hultén 

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin